KORRIKA

Zakochałam się w tej nazwie od pierwszego wejrzenia, chyba dlatego, że brzmi trochę jak “ekorren”, no, w każdym razie jakoś tak nie po baskijsku. Bo baskijski mi się nie podoba, oj, nie podoba. To znaczy, owszem, fascynuje mnie swoją innością – nieraz mam ochotę spisywać nazwy sklepów czy podzielić się z Wami nowoodkrytym imieniem w rodzaju Izaskun (dla dziewczynki), ale poza tym zupełnie mi nie pasi (jakby powiedziała moja była anglistka Wróżka), jakoś się mózgowi źle kojarzy . Niewinne “atsegin dut” brzmi niczym “ręce do góry”, a Galtzaraborda Errentieria jak jakieś wyzwisko. Dlatego, zmieniwszy po ponad roku język swojego facebookowego konta z euskery z powrotem na szwedzki, poczułam niewysłowioną ulgę. “Ola har puffat dig” – i od razu się uśmiecham 🙂

Co znaczy “korrika” można się domyślić, jeśli zna się hiszpański – baskijski nie jest w końcu aż taki unikalny, jak by to Baskowie chcieli. Podobają mi się w tym wyścigu następujące rzeczy:

– że można przebiec dowolną liczbę kilometrów (do wyboru z ponad dwóch tysięcy 😉

– że nie ma ograniczeń wiekowych

– że można sobie kupić gadżet związany z wyścigiem i nie wziąć w nim udziału (nie udało mi się jednak, niestety, znaleźć reklamowanego w internecie Korrika Shop)

– że przed biegaczami jadą furgonetki z muzyką i ekipą dopingującą niezwykle wesołym skandowaniem “Tipi-tapa, tipi-tapa, kor-ri-ka!” 🙂

W dodatku mają ładnie zaprojektowaną (choć dość bezużyteczną) stronę (patrz niżej). Nie udało mi się z tej strony dowiedzieć, kiedy i gdzie mogę Korrikę zobaczyć (ach, drobny szczegół), ale mój lokalny informator wytrzasnął skądś pdf, z którego wynikało, że peleton dotrze do SanSe w sobotę o 19:40. Kręciłam się do 20:30 po centrum i nic. W końcu stwierdziłam, że jeśli Korrika jest mi pisana, to na nią natrafię, i poszłam na koncert jazzowy. Po godzinie wynurzyliśmy się z klubu, a tu zamieszanie, syreny, tłumy na jezdni – jest! Jak na zamówienie 🙂 Potem poszłam na świńskie ucho w wąskiej uliczce starówki i… znowu mnie minęła! I po raz trzeci, a jakże, kiedy wracałam do domu promenadą wzdłuż plaży 🙂

W przyszłym roku muszę poprosić informatora o zlokalizowanie sklepu!

Image

Tags: , , ,

Leave a Reply

