DRUMS

Oto mój pierwszy post pisany na tablecie, który hałasuje niczym maszyna do pisania i podpowiada mi słowa, które czerpie najwyraźniej z moich adresów mailowych, bo widzę i Dorcię, i Peek. Właśnie nauczyłam się wprowadzać polskie znaki i głupio mi, że mam first world problems. Marzy mi się powrót do korzeni: zaprawy, listy, robienie na drutach. Może ktoś mi na urodziny przyśle stosowne podręczniki? Wideoblogi poradnikowe mnie irracjonalnie odrzucają.

W piątek zamiast cieszyć się ostatnim w tym miesiącu słonecznym dniem, w ramach bezsensownego podlizywania się szefostwu wybrałam się do piwnicy na pogadankę o nauczaniu wymowy. Już na samym początku pani użyła niewłaściwego symbolu fonetycznego, wyciągała od nas oczywistości (co to jest asymilacja, jakie problemy z wymową mają nasi uczniowie), nie oferując żadnych konkretnych rozwiązań, a bardzo ogólne i proste ćwiczenia (“słuchajcie piosenek”)  serwowała w takim tempie, że nie mieliśmy zielonego pojęcia, co powtarzać ani jakie było rozwiązanie zagadki. Na okrasę problemy techniczne. Nikt jej na nic nie zwrócił uwagi. Wyszłam tak zdegustowana, że nie zagadałam na przerwie nikogo z 70 znanych mi osób.

Pocieszałam się, jak mogłam cały weekend – było mi głupio, że taka ze mnie socjopatka.  Włączyłam sobie np. dwójkę (polskie radio), a tam Kings of Convenience. Objadałam się czekoladowym biszkoptem Rubena. W sobotę zjadłam chipirona z cebulką i moje pierwsze “migas” (okruchy chleba, te moje w wersji z grzybami i jajkiem w koszulce), a wczoraj wypiłam swoje pierwsze Leffe w Art Cafe, gdzie puszczają Motown i mają edwardiańską tapetę. W barze Chopper wpadliśmy na przyjaciela – zaleta mieszkania w małym mieście. Dziś wprawdzie dzień wk***cego bębnienia (znany jako SanSe Day), ale na szczęście nie mieszkam w centrum.

Pozrzędziłabym sobie chętnie, jak to np. za dużo jem, ale lepiej działać i skupiać się na pozytywach. Obiecuję wyciągnąć od kolegi zdjęcia z zeszłoniedzielnej wyprawy do plenerów a la Hobbit.

 

Leave a Reply

