WYROBIENI

Napisalam kilka dni temu na FB, ze odkrylam Foch i mi sie nie podoba, i co sie okazuje? Dwa dni temu zrobila to samo pewna bloggerka i nie dosc, ze doczekala sie artukulu o swoim wpisie na krytykowanym przez siebie portalu, to jeszcze, jak to w internecie bywa, wyzywaja ja w komentarzach. Lada dzien zrobia o niej gifa 😉

Poniewaz i ja chcialabym zostac memem, oto moja prywatna, miejscami bardzo podobna lista:

1. NAZWA – Rownie przykra, co w przypadku “Wysokich obcasow” (Choc musze przyznac, ze przed przeczytaniem owego skandalicznego wpisu, jakos nie zwrocilam na nia uwagi – moze dlatego, ze od czasu wystepu w Bydgoszczy wiem, kim byl Foch, i skojarzenia mi sie przestawily)

2. JEZYK – Bloggerka pisze, ze akceptowalny prywatnie, ale mi nawet prywatnie pewne slowa nie przechodza ani przez usta, ani przez klawiature. (Nie oznacza to jednak, ze moj wlasny blog pisany jest perfekcyjna polszczyzna. Moja wlasna mama nieraz zalamuje nade mna rece, bo mam problemy z “umiem” i “potrafie” itp. i w ogole mam do jezyka podejcie cyniczne, jak na kogos po “emeju z hela” przystalo).

3. STOSUNEK DO PIENIEDZY – Nie we wszystkich artykulach rzecz jasna, acz swietnie zilustrowany przez wpis o niesztampowych wakacjach z dziecmi, w ktorym to polecano wywiezc pociechy do Wietnamu, USA i na Karaiby.

4. STOSUNEK DO FEMINIZMU – Jest to jednak portal kobiet “normalnych”, czyli takich, ktore nie rozumieja, dlaczego ktos moze miec problem z makijazem czy goleniem sie i unosi wysoko brwi widzac tytul: “Nie mam dzieci i jestem szczesliwa”.

5. TEMATYKA – Masowa np. komentowanie memow.

Droga bloggerko, na szczescie nie musimy zakladac portalu wyrobione.pl. Raz, ze idea portalu tylko dla kobiet, powinna odrzucic wszystkie wyrobione. Dwa, ze wyrobionym skromnosc nie pozwala sie przyznac, ze moze ewentualnie sa wyrobione. Trzy, ze wystarczy czytac ponizsze strony:

http://www.dwutygodnik.com/

http://www.polskieradio.pl/8,Dwojka

http://sporothrix.wordpress.com/

https://pl-pl.facebook.com/pages/FURIA-nieregularnik-lesbijsko-feministyczny/217295787725

http://www.krytykapolityczna.pl/

http://www.czaskultury.pl/

http://www.arte.tv/fr

http://www.naukawpolsce.pap.pl/

A irytowac sie lepiej kvellerem 😉

4 Responses to “WYROBIENI”

  1. mutancik Says:

    Cholerka, czasem mam wrażenie, że posługujemy się dwoma różnymi językami. Co to znaczy “emej z hela”? 😮

    Merytorycznie się nie wypowiem, bo nie wiem, co to ten Foch (znam tylko jakieś memy z fejsa z tą nazwą). Natomiast zgadzam się z Tobą w kwestii portali, które z definicji są dla kobiet – nigdy na takim portalu długo nie zabawiłam i to niezależnie od tego, czy był wyrobiony, czy niewyrobiony. Podejrzewam, że większość facetów ma podobne odczucia w kwestii portali dla facetów. Można zerknąć na jakiś konkretny artykuł czy poczytać na forum o konkretnym problemie, ale wolę portale definiujące się poprzez tematykę niż poprzez płeć czytelnika.

  2. sulthien Says:

    “Emej z hela” = mgr z historii jezyka ang
    Celowe, przepraszam – chcialam pokazac, jakimi skrotami prywatnie operuje.

  3. noida Says:

    Ale że ja jestem niby ta wyrobiona?

    • sulthien Says:

      Ktos na Fochu wspomnial zjadliwie “wyrobionych czytelnikow” – stad moj tytul. Czy jestes wyrobiona? Nie wiem, nie znam Cie (twojego bloga nie czytalam), a i definicja jest trudna. Dla jednych to ktos, kto czyta ksiazki, dla innych ktos, kto czyta “Pasaze” do poduszki. Do tego dochodza rozne kanony, poglady, humanistyka vs. nauki scisle. Osobiscie uwazam sie za cwiercinteligentke, bo np. widzialam tylko dwa filmy Truffauta.

Leave a Reply

